Hantle 

Jeśli praca z własnym ciężarem ciała to dla Ciebie za mało, zainwestuj także w zestaw hantli – najlepiej regulowanych, czyli takich, które składają się z jednego drążka i doczepianych obciążników, dzięki czemu łatwo przechowywać je wtedy, kiedy akurat z nich nie korzystasz (czyli niestety przez większość czasu) i zwiększać obciążenie proporcjonalnie z progresem ćwiczeń.

Drążek do podciągania 

Jeśli jesteś sportowym świeżakiem, prawdopodobnie pokręcisz nosem na pomysł zainstalowania drążka w drzwiach. Pomyśl jednak o tym – każde dziś wysportowane ciało zaczynało kiedyś jako jęcząca ofiara jednego, nawet niepełnego podciągnięcia. Początki bolą, ale pomyśl o satysfakcji, którą poczujesz po pierwszym, drugim… piątym udanym podciągnięciu! Jak najlepiej się do tego zmotywować? Po prostu spróbuj podciągnąć się za każdym razem, kiedy koło niego przechodzisz.

Domowa siłownia – dostosuj ją do swoich potrzeb i możliwości aranżacyjnych

Rzecz jasna istnieje jeszcze wiele innych sprzętów, które mogą być dobrym wyposażeniem domowej siłowni, jednak wszystko zależy od metrażu, jakim dysponujesz. Jeśli masz trochę więcej miejsca, warto przeznaczyć je na ławeczkę treningową, która umożliwia wykonywanie wielu ćwiczeń wzmacniających mięśnie całego ciała – zwłaszcza grzbietu, co jest wyjątkowo ważne w dzisiejszych lockdownowo-siedzących czasach. 

Jeśli pogoda nie sprzyja wyprawom poza mieszkanie, a trzymasz w domu rower i nie masz już miejsca na rowerek stacjonarny, możesz kupić specjalny stojak, który umożliwi Ci trening w dowolnym miejscu mieszkania, a jeśli nadal brakuje na to przestrzeni – nawet na balkonie lub  klatce schodowej.