1. Nie patrz w ekran przez pierwszą i ostatnią godzinę dnia.

Przed próbą osiągnięcia przepływu (stanu flow) wyłącz komórkę. W czasie, który dla siebie wybrałeś, ta jedna aktywność jest najważniejsza na świecie. Jeśli wydaje ci się, że to zbyt wiele, wycisz telefon lub zmień jego ustawienia tak, by mogły się z tobą skontaktować tylko najbliższe osoby w nagłym wypadku.

Przez jeden dzień w tygodniu całkowicie zrezygnuj z korzystania z urządzeń elektronicznych. Może to być sobota lub niedziela, a wyjątek zrób jedynie dla czytnika kindle oraz sprzętu nagłaśniającego.

 

2. Wybieraj kawiarnie, w których nie ma wi-fi.

Czytaj e-maile raz lub dwa razy dziennie. Wyznacz sobie stałe pory i bądź konsekwentny w ich przestrzeganiu.

 

3. Technika pomodoro.

Nastaw minutnik (niektóre mają kształt pomidora, stąd nazwa) i zobowiąż się, by pracować nad jednym zadaniem, póki czas się nie skończy. Technika pomodoro zaleca dwadzieścia pięć minut oraz pięć minut odpoczynku po każdym cyklu, choć może to być również pięćdziesiąt minut pracy i dziesięć odpoczynku. Dostosuj czas do własnego rytmu; najważniejsze, by w pełni wykorzystać każdy cykl. Rozpocznij każdą sesję rytuałem, który lubisz, a zakończ nagrodą.